Reflexions, ulleres de pasta i altres merdes.

Avui mateix, en un acte de modernor, ho volgut tantejar el fet de canviar-me les ulleres. Comprar-ne unes de ben xules, més a la moda. Si, ho heu encertat, em vull comprar unes Ray Ban. I m’he fotut de lloros amb la crua realitat. El món no està fet per nosaltres, que diuen els savis. 

Imatge

Una web molt cuidada, amb moltes opcions, totes les ulleres amb tots els colors, models, i etcèteres. I aquí ve la primera sorpresa: hi ha la pestanya “Gafas de sol”, que no m’interessa, i la “Gafas de ver”. Aaaahhhhhh, aquí! Quedeu-vos amb el nom de la pestanya, després el necessitarem. Vaig triant els models que més m’agraden, i trobo una opció que m’interessa, i molt! una eina anomenada Virtual Mirror. Un virtualitzador en temps real de les ulleres escollides. La càmera del portàtil el grava la cara i el software et permet moure’t lliurement i veure com et queden les ulleres noves posades. Això de veure com et queden és un dir. M’explico. Soc miop, hipermètrop i astigmàtic, ergo, no veig a 3 dalt d’un burro. Si em trec les ulleres que porto ara per poder virtualitzar les noves, no puc veure el resultat… tristor màxima. M’haurieu de veure gravant la pantalla amb el telèfon per poder veure’m després. Reconec que és una eina molt interessant per la gent que hi veu, o si és per provar ulleres de sol, però quan el que et cal son “gafas de ver”, i aquí el nom és important, doncs no veo ná. Una eina creada per putejar als gafapastes de tota la vida (jo amb 5 anys ja duia ulleres de pasta, però llavors tan sols era un simple cuatro-ojos de poble), i per enaltir als bertoromeros de la vida, amb tot el meu respecte cap al Berto. Em sembla perfecte la gent que es posa ulleres com a mer complement estètic, com en Dani Alves, però demano a les cases d’ulleres que continuin pensant en nosaltres, als que a part de ser un apèndix estètic, és també una necessitat per veure i viure.

Imatge

Així doncs, la única solució que em queda és fer el que hem fet tota la vida. Anar a veure al meu amic Fèlix de Lacrotset i les seves Iŀlusions Òptiques, em provaré ulleres reals i la dona decidirà quines em quedo, perquè evidentment, tampoc hi veuré…

Imatge

Anuncis

Deixa un comentari

